Szkolenia - konferencje - stacjonarnie - online

 
  • email
  • ESAL@ESALSZKOLENIA.PL

 
  • telefony
  • 71 3339350   531 618854  |  531 618856  | FAX 71 3339822

Konferencje Wyjazdowe

Wisła, Karpacz, Kołobrzeg i inne

BILANS 2022 - podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku 2022, środki trwałe i leasing oraz projektowane zmiany na 2023 rok

Kategoria
Zakopane, hotel LOGOS / Bilans 2022 - Konferencja 25-28 październik
Termin
25 październik - 28 październik
kod:
4077
prowadzący:
Dariusz Polakowski, Tomasz Wojewoda, dr Roman Seredyński


Informacje organizacyjne



Kiedy i gdzie
  • od: 25 październik (kolacja)
  • do: 28 październik (obiad)
  •  Zakopane, hotel LOGOS ul. Grunwaldzka 10
Cenny netto
  • 1 osoba: 2590 zł + VAT/od os.
  • 2-4 os.: 2490 zł + VAT/od os.
  • więcej osób - dod. rabat
  • pełne wyżywienie
Więcej info
  • Masz pytania zadzwoń
  • 71 3339350 / 531 618854
  • lub napisz:
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostosowujemy się do Państwa potrzeb:
  • możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
  • istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
  • pokój jednoosobowy za dopłatą
  • masz indywidualną prośbę? Zadzwoń do nas postaramy się spełnić Państwa życzenia

Zakopane, hotel LOGOS SPA ***      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓


Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel LOGOS to wyjątkowe połączenie regionalnego stylu architektonicznego z nowoczesnym wystrojem o elementach góralskiego folkloru, wysokim standardzie i niepowtarzalnej atmosferze, gdzie można oddać się zarówno chwilom relaksu, jak i pracy.

Do Państwa dyspozycj hotel oferuje:

  • komfortowe pokoje
  • wyśmienite jedzenie będące połączeniem wielu smaków
  • kameralną Strefa Wellness & Spa
  • nowoczesne sale konferencyjne
  • kawiarnia/drink bar z tarasem widokowym na Giewont
  • ciekawy wystrój wnętrz, nawiązujący do regionalnych wzorów
  • piękne otoczenie, ciepła rodzinna atmosfera oraz tradycyjna góralska gościnność
  • gwarancja wypoczynku w ciszy i spokoju dzięki lokalizacji w pobliżu parku miejskiego, a zarazem w niewielkiej odległości od Krupówek
  • bliskość szlaków turystycznych m.in. Doliny Białego i Strążyskiej oraz atrakcji zakopiańskich takich jak Wielka Krokiew, Muzeum Tatrzańskie, Willi Koliba czyli Muzeum Stylu Zakopiańskiego

„3. PIĘTRO” to kameralna kawiarnia z tarasem widokowym, w której można odpocząć od zgiełku Krupówek i poczuć się jak w domu. Naszym największym atutem jest przepiękny widok na Tatry, który można podziwiać smakując wyśmienite napoje i wypieki Szefa
kuchni.

Kameralna Strefa SPA, czekająca na naszych Gości stanowi azyl od zgiełku i tempa współczesnego świata.
Szeroka gama zabiegów oraz masaży pozwala na zasłużony relaks, gwarantując równocześnie poprawę kondycji ciała i umysłu.
sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna


Strefa Wellness & SPA oferuje – bezpłatnie dla uczestników szkolenia:

  • Łaźnię parową
  • Saunę fińską
  • Jacuzzi
  • Studio cardio
  • Siłownię

 

strona hotelu LOGOS

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg


UWAGA: Programy szkolenia będą modyfikowane w związku z projektowanymi zmianami podatkowymi na 2023 r.


temat 1:

Podatek VAT - zmiany na 2022/2023 rok
prawidłowe rozliczenia podatku VAT w 2022 roku oraz zmiany od 2023 roku


  Program:  

  1. Zmiany obowiązujące od 01.01.2022r.:
    1. warunki jakie podatnik musi spełnić, aby mógł skorzystać z opcji opodatkowania wybranych usług finansowych,
    2. terminale płatnicze a kasy on-line,

  2. Faktura ustrukturyzowana – od 01.01.2022r.
    1. definicja faktury ustrukturyzowanej,
    2. moment wystawienia i otrzymania faktury,
    3. wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
    4. uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
    5. kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
    6. faktury korygujące, duplikaty, noty korygujące,

  3. Zasady i terminy wystawiania faktur
    1. na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
    2. „pusta faktura” i jej skutki,
    3. „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe, podatek od nieruchomości),
    4. faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
    5. w jakich sytuacjach otrzymanie zaliczki nie rodzi obowiązku rozliczenia podatku,
    6. dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
    7. faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania, dokumentowanie rabatów pośrednich,
    8. duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
    9. różnica między „anulowaniem” dokumentu a jego korektą do „zera”,
    10. wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,

  4. Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
    1. określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
    2. co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
    3. data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
    4. w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,

  5. JPK w 2022 r.
    1. ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone,
    2. faktury dokumentujące przejazd autostradą płatną lub przejazd na dowolną odległość, wystawianych w formie biletu jednorazowego przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami,
    3. oznaczenia w zakresie grup towarów i usług (GTU) oraz kodów procedur,
    4. korekta „in minus” podatku naliczonego,
    5. usunięcie ze struktury JPK kodu „MPP”, „SW” i „EE”
    6. korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”

  6. Zmiany w podatku VAT na 2023 rok - Slim_VAT 3
  7. Prawo do odliczenia VAT:
    1. zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
    2. przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
    3. możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
    4. gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
    5. zasada neutralności (wyrok TSUE),
    6. należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.

  8. Ulga na złe długi (stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
    1. termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
    2. warunki korzystania z ulgi na złe długi,
    3. obowiązki nabywcy,
    4. ulga na złe długi a termin płatności,
    5. wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
    6. sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
    7. zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
    8. wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,

  9. Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
    1. limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
    2. potrącenie, kompensata a split payment,
    3. sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
    4. rozliczenia podatnika z agencją celną,
    5. obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
    6. możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
    7. konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
    8. terminy i miejsce składania zawiadomienia (7 dni)
    9. odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz ustawy o VAT - warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,

  10. Transakcje wewnątrzwspólnotowe
    1. warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
    2. wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
    3. rola informacji podsumowującej,
    4. transakcje wielostronne, definicja podmiotu pośredniczącego,

  11. Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
    1. rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
      • warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
      • sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
    2. eksport pośredni i bezpośredni,
    3. terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
    4. warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym, dane dokumentu SAD w imporcie wykazywane w JPK,

  12. Nieodpłatne świadczenia:
    1. darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
    2. nieodpłatne świadczenie usług,
    3. dokumentacja,
    4. bony jednego i różnego przeznaczenia,

  13. Dyskusja – odpowiedzi na pytania słuchaczy.

prowadzący: Dariusz Polakowski      ..... więcej ∇

Polakowski mAbsolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.


temat 2:
Podatki dochodowe CIT, PIT w 2022r. z uwzględnieniem zmian od lipca 2022, rozliczenia podatkowe oraz planowane zmiany na 2023 rok

<

  Program:  

  1. Zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych PIT od 1 lipca 2022 r.
    1. Likwidacja tzw. ulgi dla klasy średniej.
    2. Obniżenie stawki podatku dochodowego od osób fizycznych w pierwszym przedziale skali z 17% do 12%. Przepisy przejściowe dotyczące obliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od dochodów z działalności gospodarczej itp. za okresy od czerwca 2022 r. i poboru zaliczek przez płatników.
    3. Wprowadzenie możliwości opodatkowania dochodów osiągniętych w 2022 r. według skali podatkowej w przypadku podatników, którzy przed 1 lipca 2022 r. stosowali stawkę liniową lub ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem zawiadomienia o tym wyborze naczelnika US w ustawowym terminie.
    4. Skreślenie art.53a updof tzn. zniesienie odroczenia poboru zaliczki i obowiązku podwójnego obliczania przez płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych według starych i nowych przepisów.
    5. Wprowadzenie przepisów doprecyzowujących zasady ustalania podstawy wymiaru składki na ubezpieczenie zdrowotne osób prowadzących działalność gospodarczą, zmiany w zakresie objęcia składką zdrowotną osób otrzymujących wynagrodzenia na podstawie aktu powołania i prokurentów.
    6. Wprowadzenie możliwości zaliczania do kup lub odliczania od dochodu (przychodu) bądź zaliczki uproszczonej składek na ubezpieczenie zdrowotne zapłaconych przez podatników stosujących stawkę liniową lub opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, w ramach ustawowych limitów.
    7. Nowe zasady rozliczania osób samotnie wychowujących dzieci.
    8. Pozostałe zmiany.

  2. Zmiany w podatkach dochodowych od osób fizycznych i prawnych (PIT i CIT) od 1 stycznia 2023 r.
    1. Nowe zasady (terminy) zaliczania do kup składek na ubezpieczenia społeczne, w części finansowanej przez płatnika składek, od wynagrodzeń ze stosunku pracy.
    2. Zniesienie regulacji, w podatku dochodowy od osób prawnych, w zakresie wyłączenia z kup kosztów stanowiących ukrytą dywidendę.
    3. Odroczenie obowiązku przesyłania, w formie elektronicznej, ksiąg i ewidencji do urzędu skarbowego.
    4. Zmiany w zakresie poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych przez płatników od wynagrodzeń ze stosunku pracy, z umów zlecenia, o dzieło itp., nowe zasady pomniejszania zaliczek o kwotę zmniejszającą podatek i nie pobierania zaliczek przez płatników.
    5. Rozszerzenie uprawnień płatnika do składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty, w przypadku poboru zryczałtowanego podatku dochodowego.
    6. Wydłużenie terminów do składania oświadczeń przez płatnika w przypadku poboru podatku u źródła z tytułu należności wypłacanych podmiotom zagranicznym.
    7. Wprowadzenie czasowego zwolnienia z obowiązku rozliczania i opłacania minimalnego podatku dochodowego przez spółki oraz podatkowe grupy kapitałowe, które w roku podatkowym poniosły stratę albo osiągnęły udział dochodów w przychodach w wysokości nie większej niż 2%.
    8. Zmiany w zakresie rozliczania kosztów finansowania dłużnego, ograniczenia w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów odsetek np. od pożyczek, kredytów itp.
    9. Zmiany w zakresie rozliczania podatku od przerzuconych dochodów w wysokości 19%, w przypadku wybranych transakcji z niektórymi podmiotami powiązanymi.
    10. Zmiany w zakresie cen transferowych w przypadku transakcji z rajami podatkowymi (podwyższenie progów dokumentacyjnych, zniesienie obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych w przypadku tzw. pośrednich transakcji rajowych itp.).
    11. Podwyższenie do 1,5% kwoty podatku dochodowego od osób fizycznych przekazywanej na rzecz organizacji pożytku publicznego.
    12. Objęcie ubezpieczeniami społecznymi i ubezpieczeniem zdrowotnym komplementariuszy w spółkach komandytowo – akcyjnych.
    13. Wprowadzenie obowiązku zwrotu przez naczelnika US różnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, jeżeli podatek należny za 2022 r. wynikający z zeznania rocznego będzie wyższy od hipotetycznego podatku należnego za 2022 r.
    14. Wydłużenie terminu do złożenia zeznania rocznego przez podatników opodatkowanych ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych i zmiana terminu do wpłacania podatku za ostatni miesiąc lub kwartał roku podatkowego.
    15. Opodatkowanie tzw. „najmu prywatnego” wyłącznie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
    16. Definitywne zniesienie możliwości amortyzowania budynków mieszkalnych, lokali mieszkalnych, spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej.
    17. Zmiany w zakresie ulgi na prace badawczo rozwojowe, wprowadzenie możliwości pomniejszania zaliczek pobranych przez płatnika o kwotę nieodliczonej od dochodu ulgi na prace badawczo rozwojowe.
    18. Pozostałe zmiany.

  3. Bieżące problemy i zagadnienia.
    1. Zasady zaliczania do kup strat z tytułu sprzedaży wierzytelności.
    2. Zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentację, reklamę, sponsoring, udział w targach i imprezach reklamowych oraz sprzedaż premiową. Obowiązek składania PIT – 11 w przypadku nieodpłatnych świadczeń dla kontrahentów oraz sytuacje, w których firmy nie muszą składać tych informacji.
    3. Zasady zaliczania podatku VAT należnego i naliczonego do kosztów uzyskania przychodów.
    4. Koszty egzekucji i postępowania sądowego, kary umowne, odszkodowania, naprawy gwarancyjne, rękojmia za wady - warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów.
    5. Świadczenia na rzecz pracowników,. – zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów, wydatki nie stanowiące kosztów podatkowych, zasady opodatkowania przychodów u pracowników, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
    6. Pozostałe zagadnienia.

  4. Odpowiedzi na pytania uczestników.

prowadzący: Tomasz Wojewoda ......... więcej ∇
Tomasz Wojewodadoradca podatkowy, ekspert z zakresu prawa podatkowego, wieloletni pracownik aparatu skarbowego - Ministerstwa Finansów i oraz Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie; konsultant podatkowy w renomowanych firmach; autor ponad 300 publikacji i artykułów z zakresu prawa podatkowego. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadził ponad 3000 wykładów z zakresu podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług, delegacji, środków trwałych oraz reprezentacji i reklamy, w których uczestniczyło kilkadziesiąt tysięcy uczestników. Niekwestionowany autorytet w zakresie doradztwa podatkowego.
Współpracę m.in. z: INFOR, C.H. Beck, Hubertus, Darschlung und Vaschover, Wiedza i Praktyka, UNIA-PRESS.
Publikacje ksiązkowe z dorobku Tomasza Wojewody:

  • „Leasing w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług”,
  • „Koszty w podatkach dochodowych”,
  • „Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatkowym”,
  • „VAT naliczony i należny – wybrane zagadnienia”.

Stały współpracownik naszej firmy.


temat 3:
Bilans 2022
sprawozdania finansowe za 2022 rok oraz środki trwałe i leasing

  Program:  

  1. Wprowadzenie
  2. Zamknięcie roku obrotowego – z uwzględnieniem zmian w ustawie o rachunkowości w latach 2021 oraz 2022.
    1. Jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
    2. Składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
    3. Harmonogram prac - kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
    4. Elektroniczna forma sprawozdania finansowego – XML oraz XBRL
    5. Badanie rocznego sprawozdania finansowego,
    6. Zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
    7. Publikacja rocznego sprawozdania finansowego po zmianach w KRS
    8. Przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
    9. Odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe .
    10. Podpis elektroniczny pod sprawozdaniem finansowym po zmianach 2022

  3.  Sprawozdanie finansowe za 2022 - struktura oraz elementy sprawozdania finansowego
    1. Wprowadzenie
      1. Założenie kontynuacji działalności w obecnych czasach.
        • Wpływ wojny w Ukrainie
        • Wpływ COVID-19
        • Wpływ rosnącej inflacji na sytuację finansową jednostki
      2. Ujawnianie wydarzeń po dniu bilansowym
      3. Wartości szacunkowe ujmowane w sprawozdaniu za 2022 rok
      4. Wpływ niepewności na ujawnienia w sprawozdaniu finansowym
    2. Bilans
      1. Struktura bilansu
      2. Zasady wyceny
      3. Układ bilansu na tle regulacji MSSF / MSR
      4. Wpływ pandemii na wycenę aktywów – ryzyko utraty wartości
    3. Rachunek zysków i strat
      1. Struktura rachunku zysków i strat
      2. Wariant porównawczy a kalkulacyjny
      3. Ujmowanie przychodów a zasada współmierności
      4. Pozostałe przychody oraz koszty operacyjne
      5. Przychody oraz koszty finansowe
    4. Rachunek przepływów pieniężnych
      1. Struktura
      2. Obowiązek sporządzania
      3. Metoda pośrednia oraz bezpośrednia
      4. Rodzaje przepływów pieniężnych
      5. Analiza rachunku przepływów pieniężnych jako źródło informacji na temat kondycji finansowej jednostki
      6. Wykorzystanie cash flow do diagnozy stanu rozwoju przedsiębiorstwa w kontekście macierzy BCG
      7. Identyfikacja ryzyka zagrożenia kontynuacji działalności
    5. Zestawienie zmian w kapitale własnym
    6. Dodatkowe informacje i objaśnienia

  4. Inwentaryzacja
    1. Terminy przeprowadzenia
    2. Metody inwentaryzacji
      1. Spis z natury
      2. Potwierdzenie sald
      3. Weryfikacja dokumentów
    3. Rozliczenia inwentaryzacji
    4. Wycena

  5. Podatek odroczony w sprawozdaniu finansowym
    1. Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    2. Regulacje ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych na tle regulacji bilansowych
    3. Zasada ostrożnej wyceny
    4. Różnice trwałe oraz przejściowe w podatku odroczonym
    5. Metoda wynikowa oraz bilansowa ustalania podatku odroczonego
      1. Wartość podatkowa aktywów
      2. Wartość podatkowa zobowiązań
      3. Case study – przykłady ustalania podatku odroczonego
    6. Prezentacja podatku odroczonego w sprawozdaniu finansowym

  6. Środki trwałe w ujęciu rachunkowym oraz podatkowym:
    1. Wycena wartości bilansowej oraz podatkowej środków trwałych:
      1. Cena nabycia oraz koszt wytworzenia
      2. Środki trwałe w budowie
      3. Ewidencja podatkowa oraz bilansowa środków trwałych
      4. Nabycie środków trwałych niskocennych
      5. Przyjęcie środka trwałego do użytkowania
      6. Nakłady ponoszone po dacie przyjęcia środka trwałego
      7. Remonty
      8. Modernizacje oraz ulepszenia w aspekcie prawa podatkowego oraz bilansowego
      9. Ujęcie kosztów finansowania zewnętrznego – odsetki od kredytu inwestycyjnego
      10. Odłączenie części składowej środka trwałego
    2. Amortyzacja środków trwałych
      1. Tabela amortyzacyjna podatkowa oraz bilansowa
      2. Zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych i ich wpływ na optymalizację obciążeń podatkowych
      3. Okres użyteczności ekonomicznej środków trwałych
      4. Metody amortyzacji
      5. Weryfikacja okresu użyteczności
      6. Stawka amortyzacyjna a okres użytkowania
      7. Wpływ przyjętych rozwiązań w zakresie amortyzacji na podatek odroczony
      8. Zakończenie okresu amortyzacji
      9. Likwidacja środka trwałego.

  7. Leasing w Polsce na tle regulacji Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (Krajowy Standard Rachunkowości nr 5 na tle MSSF 16 Leasing)
    1. Podstawowe definicje
    2. Leasing finansowy oraz operacyjny – różnice
    3. Aspekty prawa podatkowego
    4. Kierunki zmian regulacji międzynarodowych na przykładzie polskich spółek giełdowych
    5. Podział raty leasingowej na część kapitałową oraz odsetkową
    6. Amortyzacja środków trwałych w leasingu
    7. Prezentacja i ujawnianie informacji w sprawozdaniu finansowym
    8. Case study – przykłady
  8. Dyskusja i zakończenie.

prowadzący: dr Roman Seredyński ......... więcej ∇
Biegły rewident, partner zarządzający dużej spółki audytorskiej, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą ECA S.A.  Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Stały współpracownik naszej firmy.


Zakopane, hotel LOGOS SPA ***      ... Kliknij by zobaczyć hotel ↓


Wrocław, ul. Boczna 12

Hotel LOGOS to wyjątkowe połączenie regionalnego stylu architektonicznego z nowoczesnym wystrojem o elementach góralskiego folkloru, wysokim standardzie i niepowtarzalnej atmosferze, gdzie można oddać się zarówno chwilom relaksu, jak i pracy.

Do Państwa dyspozycj hotel oferuje:

  • komfortowe pokoje
  • wyśmienite jedzenie będące połączeniem wielu smaków
  • kameralna Strefa Wellness & Spa
  • nowoczesne sale konferencyjne
  • kawiarnia/drink bar z tarasem widokowym na Giewont
  • ciekawy wystrój wnętrz, nawiązujący do regionalnych wzorów
  • piękne otoczenie, ciepła rodzinna atmosfera oraz tradycyjna góralska gościnność
  • gwarancja wypoczynku w ciszy i spokoju dzięki lokalizacji w pobliżu parku miejskiego, a zarazem w niewielkiej odległości od Krupówek
  • bliskość szlaków turystycznych m.in. Doliny Białego i Strążyskiej oraz atrakcji zakopiańskich takich jak Wielka Krokiew, Muzeum Tatrzańskie, Willi Koliba czyli Muzeum Stylu Zakopiańskiego

„3. PIĘTRO” to kameralna kawiarnia z tarasem widokowym, w której można odpocząć od zgiełku Krupówek i poczuć się jak w domu. Naszym największym atutem jest przepiękny widok na Tatry, który można podziwiać smakując wyśmienite napoje i wypieki Szefa
kuchni.

Kameralna Strefa SPA, czekająca na naszych Gości stanowi azyl od zgiełku i tempa współczesnego świata.
Szeroka gama zabiegów oraz masaży pozwala na zasłużony relaks, gwarantując równocześnie poprawę kondycji ciała i umysłu.
sauna parowa i sauny suche, aromatyczne, komora śnieżna


Strefa Wellness & SPA oferuje – bezpłatnie dla uczestników szkolenia:

  • Łaźnię parową
  • Saunę fińską
  • Jacuzzi
  • Studio cardio
  • Siłownię

 

strona hotelu LOGOS

taras lato jaccuzpokoj.jpgPatio
basenpatiotaras lato jaccuz
Widok z gory zimataras zima jaccuzsala_konfer.jpg

cena 3-dniowego szkolenia zawiera: ..... szczegóły ∇

  • 3 wykłady
  • materiały szkoleniowe,
  • 3 noclegi w pokojach 2osobowych z łazienkami,
  • pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
  • teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,

oraz

  • korzystanie z centrum SPA w hotelu.

Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkoleni.

DLA STAŁYCH KLIENTÓW I WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB RABATY !!!

 
 

Terminy

  • Od 25 październik do 28 październik

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

O nas

Pierwsze szkolenia, pod szyldem ESAL przeprowadziliśmy w 1993 r.

Już od ponad 28 lat, wytrwale i z pasją organizujemy wysokiej jakości szkolenia. Nasza oferta obejmuje szkolenia stacjonarne, hybrydowe, online, konferencje tematyczne, małe, średnie i duże oraz szkolenia wewnętrzne.

Tu jesteśmy

50-502 Wrocław, ul. Boczna 12

+48 71 333 93 50
+48 531 61 88 54
+48 531 61 88 56

esal@esalszkolenia.pl
pon.-piąt. g.:7.30-15.30